El divendres passat es va obrir oficialment el Túnel de Bracons, una infraestructura que ha d'unir dues comarques veïnes que fins ara vivien d'esquenes: Osona i la Garrotxa.
Va ser una posada de llarg de pes, amb el President de la Generalitat al capdavant.
El Túnel de Bracons i l'eix Vic - Torelló - Olot han tingut la seva contestació i controvèrsia en els darrers anys. Contestació, sobretot a la Garrotxa, contra l'impacte ambiental de la carretera. Controvèrsia, per les dimensions de la via (3 o 4 carrils) i per qui realment en farà ús, si camions pesats col.lapsaran la nova carretera. I per les controvèrsies dins el primer tripartit per tirar endavant o no l'obra. Fins i tot Joan Saura va dir que si ell estigués en un govern "mai" es faria aquesta carretera... com ens recorda Albert Bardolet, de CiU.
Crec que el túnel té les seves coses positives, sobretot per comunicar les dues comarques, que en sortiran beneficiats sobretot les famílies, el turisme i les petites i mitjanes empreses, que podran obrir la seva activitat econòmica a la comarca veïna, sense que el transport sigui un sobrecost excessiu.
Els meus dubtes són sobre l'equibri impacte ambiental - dimensions de la via de comunicació, l'equilibri entre el nostre entorn i la seguretat.
Les dimensions de la via, amb tres carrils em fa pensar massa amb l'eix Vic - Girona, i no em fa gens de gràcia. Tothom coneix els perills que comporta aquesta carretera...
Malgrat tots els dubtes, crec que Bracons és una oportunitat per Osona, la Garrotxa i sobretot per Torelló, que guanya una centralitat mai coneguda.
Què hi diu en Marc Alberch: Àudio1 i Àudio2
Osona.com: Fotos i vídeo: Osona i la Garrotxa ja estan enllaçades pel túnel de Bracons
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada