diumenge, 24 d’agost del 2008

Jazz romànic a Ripoll

Ahir vaig passar la tarda i la nit a Ripoll, una ciutat propera, geogràficament i personalment, ja que la part de família de la meva mare és de Ripoll i el Ripollès.
Vaig invertir molta estona al Monestir de Ripoll, immers en el mil.lenari de l'Abat Oliba (ERC, al Consell Comarcal vàrem presentar una moció per l'adhesió del Consell al mil.lenari, vegeu aquest apunt).

Vaig recórrer de nou els racons coneguts, alguns amb novetats.
Vaig tirar moltes fotografies, vaig escoltar les pedres i, després d'un cafè amb llet calentor (que refrescava per allà amunt!) i un sopar, entre d'altres, amb el meu oncle Ramon, regidor de Cultura de Ripoll, com no, d'Esquerra, vaig anar al concert de jazz que varen fer en el mateix claustre del monestir.
Romànic i jazz, els espais són nostres i els hem de gaudir... i com ho vàrem fer!
.
PS: Entre els turistes, un fet dels temps que corren: un matrimoni castellà que es queixava perquè amb l'entrada no hi era inclòs la visita guiada, només s'havia de pagar un suplement! Ah! i indignant, les coses estaven en
catalan! Quins provincians aquests de Ripoll...
PS2: Gran concert de jazz de Ramon Fossati, Toni Solà i Ignasi Terraza trio, The Black Key.