dijous, 25 d’octubre del 2007

Apunts d'un dimecres qualsevol: Sidastudi, obscurantistes i immigració

Avui és un dimecres qualsevol, m'he llevat massa d'hora pel meu esperit nocturn, me n'aniré a dormir massa tard pel meu despertador matiner.
Avui he assistit a un acte que ha passat massa desapercebut, el del 20è aniversari de Sidastudi, una de les entitats de l'avantguarda de la lluita contra el VIH a casa nostra. Fa 20 anys, tot eren dubtes, prejudicis i ignorància. Vint anys després que engegués el projecte amb el dr. Miravet al capdavant, la percepció de risc davant la possibilitat d'infecció o el fet de patir de la malaltia (s'està consolidant la idea que és una malaltia crònica i no mortal, si es desenvolupa).
Sidastudi continua treballant cada dia, fins i tot davant els prejudicis obscurantistes, ho patim conjuntament des de la Secretaria de Joventut com en el cas de dos opuscles sobre sexualitat dirigit a adolescents i pre-adolescents.
Estic content que Sidastudi arribi als 20 anys amb tant empenta.
He arribat a la meitat del dia dinant amanida russa i mandonguilles al restaurant Viladomat.
Acabo el dia mirant l'agenda tot tornant d'una reunió interessant, intensa i per reflexionar. Miro la pantalla i veig que demà Salvador Cardús, en presència de l'Oriol Amorós, secretari d'Immigració i amb qui vaig dinar la setmana passada a Vic acompanyat dels dos regidors de la ciutat, el Lluís i el Xevi Rovira. La conferència de Cardús promet, és sobre la immigració, i es fa en el marc de la presentació de la Guia d'Acollida de Torelló, en què hi vam aportar coses tots els grups durant el darrer mandat, una felicitació per la regidora Maria Àngels Casals.
.
PS: tinc l'orgull d'haver participat directament en l'elaboració dels opuscles sobre sexualitat, podeu mirar-los aquí:
A mi també em passa... i a tu? (dirigit a pre-adolescents)
Fes-te'l teu! (dirigit a adolescents)