dimarts, 11 de març del 2008

Amb sac i mantes?


Des d'un primer moment, Esquerra Torelló hem fet costat a l'alcalde a l'hora de defensar les urgències pel poble i la Vall del Ges. Vam signar gairebé un xec en blanc, donant suport a les actuacions que pogués emprendre l'alcalde per defensar el manteniment d'uns serveis bàsics, com entenem que són els sanitaris, incloses les urgències.
El que no és gaire de rebut és que es comencin a emprendre accions i haguem d'anar a remolc perquè sí, a cegues.
Em crea perplexitat el fet que el diumenge 9 de març se'm digui just abans de tancar el col.legi electoral que el dimarts dia 11 "ens hem de tancar" al CAP de Torelló com a mesura de força i que es farà conjuntament amb "entitats que lluiten pel manteniment de les urgències". Entenc que són els membres del Consell Municipal de Benestar Social, que per cert, de l'últim plenari, que es va tractar l'adhesió del Consell a la lluita per les urgències (amb cert debat, tot sigui dit), em va arribar la convocatòria per correu ordinari... dos dies després! Un correu electrònic no era possible?
Però bé, tornem a la tancada al CAP, que sense cap explicació en profunditat del per què em trobo un comunicat a
Osona.com i a El9Nou.cat dient que "els regidors" ens tancarem amb "sac i mantes". Més tard, em truca la secretària de l'alcalde que es desconvoca la tancada (la desconvoquem els regidors, segons el comunicat que llegiré també a Osona.com o a El9nou.cat), però no es diu per què. Suposo, tal com diu es diu en el comunicat, que és perquè Marina Geli, la Consellera, rebrà a Torelló. Com que molt abans que em truquessin, algú d'un altre grup municipal de Torelló ja m'havia dit que coneixia que hi havia una reunió amb la Consellera, no em sorprèn la trucada i se m'escapa un somriure.
Sincerament no ho trobo gens seriós tot plegat, la majoria de vegades ens hem d'informar a través de la premsa de les coses que vam dir que donaríem suport.
Entenc que que si donem suport a la causa, com a mínim, que la informació sigui fluïda i que si som bons per tancar-nos al CAP, amb "sac i mantes" i si cal amb carmanyola i guitarra, també siguem bons per anar a veure a la Consellera, o com a mínim perquè l'alcalde ens reuneixi abans per decidir què es traslladarà a la Consellera Geli.
Esquerra està i estarà a favor de mantenir les urgències a Torelló, buscant la unitat i així ja ho hem manifestat, però les coses s'han de fer bé.