dijous, 28 d’octubre de 2010

Diari de campanya 4: Quadrant el pressupost de campanya

Bàsicament el dimecres ha estat un dia de treball intern, de números.
Després d'un matí de gestions i abans d'una tarda de balanç de legislatura amb tècnics i regidors de joventut al Consell Comarcal, ha tocat començar a tancar el pressupost de campanya a nivell comarcal. Els números.
Lloguer d'espais, publicitat, suport humà, material de campanya, etc.
Veient la publicitat que posen (i la que posaran) alguns partits i sabent el que val, quedo bocabadat dels recursos que tenen per afrontar les campanyes, a Esquerra Osona som més humils. Cal equilibrar, prioritzar costos, tornar a reequilibrar, i retallar partides petites no serveix de gaire. I qui no ho sap en els temps que corren!?
Si ens centrem en la publicitat en els mitjans, Osona és una comarca amb un gran nombre de mitjans de comunicació i de vies de comunicació. Tenim premsa en paper, gratuïta i de pagament, tenim portals electrònics de qualitat, tenim tres televisions i diferents ràdios més o menys de referència per la comarca. Sort que no volten gaires taxi on posar publicitat...
L'altre dia, li deia a un amic, que es queixava dels calés que es gasten els partits en campanya, que aquests recursos al cap i a la fi es podrien considerar un estímul a la maldada economia catalana. Però alguns més que altres...
A última hora ha tocat acabar de preparar la roda de premsa de demà de conclusió de la campanya Esquerra Compleix (bloc i Facebook), serà demà a les 12 del migdia.

A nivell d'activitat electoral, Osona.com han penjat el vídeo de l'entrevista al Mas, que no em puc treure del cap l'afirmació de "Primer els d'aquí". Qui són els d'aquí? i com destriem laboralment els d'aquí i els "d'allà"? Potser l'Àngel Colom ens ho aclarirà algun dia que faci un acte voltat de gent immigrada amb banderetes de CiU. Populisme irreal.

Mentre sopava, he anat voltant per la xarxa. A seguir el bloc del Conseller Huguet, amb el seu dietari de campanya, diferent d'aquest. El seu no és de rebotiga, sinó de primer front. I de qualitat. Llegiu: Relax socialista (dietari de campanya).
Un altre bloc per qui us agrada això de la política i la comunicació: www.elpatidescobert.cat

PS: per cert, avui el candidat Freixanet ha estat voltant pel país fent debats sobre educació, l'he pogut anar seguint pel twitter (@Freixanet2010), a veure si s'hi acaba aficionant i tot...
PS2: Joan Solà, descansi en pau (Vilaweb)

2 comentaris:

Arnau Martí ha dit...

Sí Jordi, jo també al·lucino amb el què costa la publicitat als mitjans i com alguns partits estan arreu... Em pregunto d'on treuen tot el dineral que costa?

Bé, els altres, intentarem fer una campanya més modesta sense tants recursos i posant una mica més imaginació...

Jordi ha dit...

Exacte!
Parlem, Arnau.